Klachten en tips

Onderwerp: overig

Onze medewerkers doen er alles aan om de zorg zo goed mogelijk te verlenen. Maar waar gewerkt wordt, gaat soms ook wel eens iets mis. Heeft u een klacht over onze dienstverlening of een tip om deze te verbeteren? Laat het ons weten. Wij nemen uw klacht of suggestie altijd serieus.

Ik heb een klacht, wat nu?

Heeft u een klacht? Bespreek dit dan eerst met de persoon die de hulp of dienst heeft verleend. Dat werkt vaak al heel verhelderend. Ook als u een tip heeft om de zorg of dienst te verbeteren horen wij dat graag. Wij zijn voortdurend in gesprek met onze bewoners, cliënten en mantelzorgers met als doel om zo goed mogelijke zorg en diensten te leveren. 

Klachtenregeling ZorgAccent

Hier kunt u de klachtenregeling ZorgAccent inzien. In deze infographic van Actiz is de nieuwe klachtenregeling schematisch weergegeven.

Klachtenfunctionaris

Komt u er met de medewerker niet uit of gaat u dit gesprek liever met een andere persoon aan? Dan kunt u een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris. Vul hiervoor het formulier onderaan deze pagina in. De klachtenfunctionaris informeert u over de procedure, adviseert, biedt desgewenst ondersteuning en kan in uw situatie bemiddelen. Onze klachtenfunctionaris is mevrouw A. Jongman. U kunt haar bereiken via 0900-0678 (lokaal tarief) of via het formulier onder aan deze pagina.

Onafhankelijke klachtencommissie

Iedere zorginstelling met bopz-aanmerking heeft een onafhankelijke klachtencommissie.

Deze commissie behandelt met name klachten over zorg en behandeling van gedwongen opgenomen cliënten. Bijvoorbeeld klachten over:

  • dwangbehandeling
  • wilsonbekwaamverklaring
  • toepassing van middelen en maatregelen
  • vrijheidsbeperkingen

Onze contactpersoon voor de onafhankelijke klachtencommissie is:
mevrouw S. ten Bokum
Postbus 5019
7600 GA  Almelo
tel. 074-265 71 79 

Geschillencommissie Zorg

U heeft een klacht bij ons ingediend en het is niet gelukt om de klacht onderling (of samen met de klachtenfunctionaris) op te lossen. Dan kunt u terecht bij de Geschillencommissie Zorg. ZorgAccent is met ingang van 01-01-2017 aangesloten bij de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg. U kunt de Geschillencommissie Verpleging Verzorging Geboortezorg bereiken via 070-310 5380 (Maandag t/m vrijdag 9:00 - 17:00 uur).

Klacht indienen bij de klachtenfunctionaris

Mocht u een klacht hebben over onze dienstverlening of een suggestie om deze te verbeteren? Laat het ons weten. Wij zullen er altijd naar streven iets met uw klacht of suggestie te doen.

Deel of stuur door: