Personenalarmering

Personenalarmering maakt zorg op afroep mogelijk. Veilige en snelle woningtoegang met een digitale sleutelkluis.

personenalamering

Personenalarmering ondersteunt u bij het zelfstandig wonen. Het geeft een veilig gevoel als u iets overkomt en hulp nodig heeft. Denk aan een acute situatie omdat u bijvoorbeeld gevallen bent en niet meer zelfstandig kunt opstaan. Met één druk op de alarmknop, is hulp onderweg. Of het nu dag of nacht is.

 

Vanaf 1 januari 2022 werken Carintreggeland, ZorgAccent en TriviumMeulenbeltZorg samen in Thoez Twente en spelen in op de ontwikkeling dat steeds meer (specialistische) zorg in de thuisomgeving plaatsvindt. Indien u alarmeert in de nachtelijke uren en er is een verpleegkundige nodig, dan komt er een verpleegkundige van THOEZ bij u langs.

Wilt u meer weten over het persoonlijk alarm dan kunt u hiervoor contact opnemen met het ZorgAccent wijkteam bij u in de buurt of bellen met T 0900 0678.

Hoe werkt personenalarmering?

Als u in een noodsituatie hulp nodig heeft, drukt u eenvoudig op de knop van de alarmzender die u altijd bij u draagt. Uw melding komt binnen bij de meld- en zorgcentrale Alerta (regio Twente). Zij zijn de contracteigenaar van het nieuwe alarmeringssysteem en de daaraan gekoppelde woningtoegang. Deze is 24 uur per dag en zeven dag per week bemenst door een ervaren verpleegkundige. Via het alarm kan zij met u praten en u met haar. Deze medewerker overlegt met u en schakelt indien nodig uw contactpersoon of hulpverlener in. Krijgen wij geen contact met u? Dan krijgt de medewerker (ongeacht bij welke zorgorganisatie hij of zij werkt) die het dichtst bij u in de buurt is, een signaal om naar u toe te gaan. Dit zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk hulp krijgt, wat in noodsituaties essentieel is.

U kunt het alarm met een clip aan uw kleding of als horloge/armband of halsketting dragen. Het alarm is beveiligd tegen stroomuitval en tegen andere storingen. Als u gebruik wilt maken van professionele hulp na een alarm, is een extra huissleutel nodig. Uw huissleutel wordt op een veilige plaats bewaard. Met deze sleutel kan de professionele hulpverlening bij u binnen komen.

Personenalarmering aanvragen

Op de website www.Alerta.nl ziet u de knop ‘Personenalarmering en Woningtoegang’ en het online aanvraagformulier. Na aanmelding ontvangt u een bevestiging van uw aanvraag. Deze bevestiging is uw contract. Daarna neemt Alerta contact met u op voor het plaatsen van de digitale kluis. Dit kan enige tijd duren. Secuvita is het technische bedrijf dat zorgt voor installatie, onderhoud en certificering van de digitale sleutelkluis bij u thuis.

    Vraag gemakkelijk en snel informatie aan.





    Ik was vanmiddag even bij de supermarkt en daar sprak een oudere mevrouw mij aan. Jij bent van ZorgAccent (ik had mijn werkjas aan)? Wil jij me dan even helpen pinnen? Jou vertrouw ik wel.

    Medewerker

    Onze cliënten
    waarderen
    ons met een 9.5

    Beoordeel ons op
    Zorgkaart Nederland

    zorgkaartnederland zorgaccent
    kaart locatie footer