Personenalarmering

Personenalarmering maakt zorg op afroep mogelijk. Veilige en snelle woningtoegang met digitale sleutelkluis

personenalamering

Personenalarmering ondersteunt u bij het zelfstandig wonen. Het geeft een veilig gevoel als u iets overkomt en hulp nodig heeft. Denk aan een acute situatie omdat u bijvoorbeeld gevallen bent en niet meer zelfstandig kunt opstaan. Met één druk op de alarmknop, is hulp onderweg. Of het nu dag of nacht is.

Hoe werkt personenalarmering?

Als u in een noodsituatie hulp nodig heeft, drukt u eenvoudig op de knop van de alarmzender die u altijd bij u draagt. Uw melding komt binnen bij de meld- en zorgcentrale Alerta (regio Twente). Zij zijn de contracteigenaar van het nieuwe alarmeringssysteem en de daaraan gekoppelde woningtoegang. Deze is 24 uur per dag en zeven dag per week bemenst door een ervaren verpleegkundige. Via het alarm kan zij met u praten en u met haar. Deze medewerker overlegt met u en schakelt indien nodig uw contactpersoon of hulpverlener in. Krijgen wij geen contact met u? Dan krijgt de medewerker (ongeacht bij welke zorgorganisatie hij of zij werkt) die het dichtst bij u in de buurt is, een signaal om naar u toe te gaan. Dit zorgt ervoor dat u zo snel mogelijk hulp krijgt, wat in noodsituaties essentieel is.

U kunt het alarm met een clip aan uw kleding of als horloge/armband of halsketting dragen. Het alarm is beveiligd tegen stroomuitval en tegen andere storingen. Als u gebruik wilt maken van professionele hulp na een alarm, is een extra huissleutel nodig. Uw huissleutel wordt op een veilige plaats bewaard. Met deze sleutel kan de professionele hulpverlening bij u binnen komen.

Personenalarmering aanvragen

Op de website www.Alerta.nl ziet u de knop ‘Personenalarmering en Woningtoegang’ en het online aanvraagformulier. Na aanmelding ontvangt u een bevestiging van uw aanvraag. Deze bevestiging is uw contract. Daarna neemt Alerta contact met u op voor het plaatsen van de digitale kluis. Dit kan enige tijd duren. Secuvita is het technische bedrijf dat zorgt voor installatie, onderhoud en certificering van de digitale sleutelkluis bij u thuis. Uiteraard worden bij plaatsing alle coronamaatregelen zorgvuldig in acht genomen om de veiligheid van u en de monteurs te waarborgen.

Kosten en contract personenalarmering

Bestaande cliënt van ZorgAccent?

Dan was u gewend dat de aansluiting van uw alarmering inclusief sleutelkluisje – afhankelijk van de plaats waar u woont – werd verzorgd door welzijnsorganisaties SWTD, ZorgSaam Twenterand of De Welle

Uw contract met SWTD
Kiest u voor sociale opvolging van de personenalarmering (dus voor opvolging door een buurvrouw, vriend of familielid) dan verandert er niets aan het contract met SWTD. Voor meer informatie vragen wij u contact op te nemen met SWTD.

Heeft u een contract voor professionele opvolging van personenalarmering via ZorgSaam Twenterand, dan vervalt dit automatisch zodra het alarmeringssysteem is omgezet. Daarvoor gaat u immers een nieuw contract aan met Alerta.

Uw contract met ZorgSaam Twenterand
Kiest u voor sociale opvolging van de personenalarmering (dus voor opvolging door een buurvrouw, vriend of familielid) dan verandert er niets aan het contract met ZorgSaam. Voor meer informatie vragen wij u contact op te nemen met ZorgSaam Twenterand.

Heeft u een contract voor professionele opvolging van personenalarmering via ZorgSaam Twenterand, dan vervalt dit automatisch zodra het alarmeringssysteem is omgezet. Daarvoor gaat u immers een nieuw contract aan met Alerta.

Uw contract met De Welle
Kiest u voor sociale opvolging van de personenalarmering (dus voor opvolging door een buurvrouw, vriend of familielid) dan verandert er niets aan het contract met De Welle. U bent hierover reeds schriftelijk geïnformeerd door De Welle.

Heeft u een contract voor professionele opvolging van personenalarmering via De Welle, dan vervalt dit automatisch zodra het alarmeringssysteem is omgezet. Daarvoor gaat u immers een nieuw contract aan met Alerta.

Installatiekosten plaatsen kluis voor rekening ZorgAccent
Installatiekosten voor het plaatsen van de nieuwe sleutelkluis bedragen € 90,12.
Maar omdat we er écht van overtuigd zijn dat de digitale sleutelkluis u meer veiligheid biedt en dit ertoe bijdraagt dat u langer zelfstandig thuis kunt blijven wonen, nemen wij deze kosten geheel voor onze rekening voor u als bestaande cliënt.

Nieuwe cliënt van ZorgAccent?

In dat geval betaalt u eenmalig de installatiekosten voor het plaatsen van de nieuwe sleutelkluis van € 90,12. Voor de huur van de digitale sleutelkluis betaalt u € 13,77 (tarief 2021) per maand. Daarnaast worden maandelijks kosten (€ 19,06 per maand) voor Personenalarmering in rekening gebracht. Heeft u een medische indicatie voor personenalarmering, dan geeft uw ziektekostenverzekering wellicht nog een extra korting. Informeer daarover bij uw zorgverzekeraar.

    Vraag gemakkelijk en snel informatie aan.





    Een hele goede instelling met veel vrijwilligers die er alles aan doen om iemand in zijn laatste levensfase te begeleiden. Hele "warme" mensen!

    Cliënt

    Onze cliënten
    waarderen
    ons met een

    Beoordeel ons op
    Zorgkaart Nederland

    zorgkaartnederland zorgaccent
    kaart locatie footer