Corona informatiepagina

ZorgAccent volgt de landelijke hygiënerichtlijnen, adviezen en maatregelen van het RIVM en de GGD.

Wij doen er alles aan om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. Via deze pagina blijft u op de hoogte van ontwikkelingen en maatregelen en kunt u eventueel contact opnemen.

Richtlijnen van het RIVM en GGD

 

 

Medewerkers van de cohortafdeling

Bezoek en contact binnen de woonzorglocaties

We zitten volop in de tweede golf van COVID-19 besmettingen en helaas blijven de besmettingen toenemen. We maken ons zorgen dat de vele besmettingen in Twente een grote druk leggen op de zorg en op de medewerkers. Het lukt ons nog om iedere dag zorg te leveren en we besteden zo goed mogelijk ook aandacht aan welzijn en welbevinden. De zorg wordt zwaarder wanneer er meer medewerkers uitvallen. Hoe dan ook, we willen dat bezoek mogelijk blijft. Aan de bezoekregeling verandert niets.

Het is bewonderenswaardig om te zien hoe alle medewerkers van ZorgAccent zich inzetten om extra te werken of om hun eigen werkzaamheden even te laten liggen en hand- en spandiensten te leveren. Ook maken we gebruik van andere branches die aanbieden om ons te helpen, zoals  horecamedewerkersl en beveiligingspersoneel.

Op de hoogte blijven via het ECD
Bewoners en contactpersonen bij ZorgAccent hebben de mogelijkheid om gebruik te maken van het cliëntportaal. Dit is een beveiligde online omgeving die toegang geeft tot cliëntgerelateerde zorginformatie.

Contact opnemen met het zorgteam
De focus van onze medewerkers ligt op de zorg voor de bewoners. Wij verzoeken u daarom alleen te bellen als het echt noodzakelijk is. In alle andere gevallen vragen wij u te mailen naar de afdeling.

Samen kunnen we ervoor zorgen dat we het virus geen ruimte bieden, niet alleen binnen de locaties van ZorgAccent, maar ook daarbuiten.

Let vooral ook op uzelf en blijf gezond!

Veelgestelde vragen woonzorg

Mag ik op bezoek bij mijn vader/moeder, naaste of familielid?

• U bent welkom met maximaal twee personen gedurende één moment per dag op afspraak op de eigen kamer, appartement van de bewoner of de daarvoor aangewezen bezoekersruimte.

• U draagt als bezoeker een mondneusmasker, vanaf het moment dat u een locatie binnen komt.

• U houdt 1,5 meter afstand van zorgpersoneel, van andere bezoekers en van uw familielid/naaste.

Kan ik mijn vader of moeder bellen?

In plaats van uw naaste bezoeken is er ook ander sociaal contact mogelijk. Bijvoorbeeld door een telefoontje, Skype of WhatsApp.

Mag het mondneusmasker af tijdens het bezoek?

Strikt genomen moeten we zeggen, houdt uw mondneusmasker op, maar dat is niet altijd reëel. Want het contact kan bemoeilijkt worden. Ook het drinken van een kopje koffie of thee gaat dan erg lastig.

Hoe een mondneusmasker opzet ziet u in dit filmpje.

Ik ben een beetje verkouden. Mag ik op bezoek komen?

Heeft u klachten zoals niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, verhoging of koorts of plotseling reuk- of smaakverlies? Dan verzoeken wij u om niet te komen.

Mag ik op bezoek op een afdeling in quarantaine?

Wanneer een afdeling in (preventieve) quarantaine is dan bent u als bezoek nog steeds welkom, alleen beperken we het dan tot één moment per dag voor één familielid of directe naaste. Voordat u de afdeling opgaat krijgt u alle beschermende kleding en middelen en blijft de 1,5 meter afstand gehandhaafd. Er zijn echter in deze quarantaineperiode wel strikte voorschriften en dat betekent dat u tijdens het bezoek de beschermende middelen niet afdoet.

Bezoek bij naaste/familielid in laatste levensfase

Wanneer uw familielid in de laatste terminale levensfase is gekomen, dan maken we individuele afspraken over het bezoek. Wij stellen u en andere direct in de gelegenheid gesteld om afscheid te nemen.

Mag ik wandelen met mijn vader/moeder?

U kunt tijdens het bezoekmoment een wandeling maken met uw naaste rond de locatie. Wij verzoeken u wel om een mondneuskapje te dragen.

Kan ik mijn familielid/naaste ophalen voor een bezoek bij mij thuis?

U mag uw familielid ophalen voor een bezoek bij u thuis. Maar wees u zich terdege bewust van de risico’s. Ook dan gelden dezelfde voorschriften.

Tijdens het bezoekmoment is het ook nog steeds mogelijk een wandeling maken met uw naaste rondom de woonzorglocatie. Wij verzoeken u wel om dan een mondneuskapje te dragen.

Wilt u bewoners of medewerkers een hart onder de riem steken door een tekening of kaartje te sturen?

Dat kan! Op deze pagina zijn alle adressen van onze locaties te vinden. De tekeningen en kaartjes worden op de locaties verdeeld. Zoek je nog een mooie voorgedrukte tekening om in te kleuren, download dan de ZorgAccent kleurplaat.

Kunnen we gebruik maken van restaurants op de woonzorglocaties?

Op dit moment zijn de restaurants en grand cafés op de woonzorglocaties gesloten.

Gaan de afspraken met kapper, mondhygiënist, tandarts gewoon door?

Geplande afspraken worden in overleg zoveel mogelijk voortgezet. Binnen de algemene voorwaarden.

Afspraken in de wijkverpleging

Landelijk lijkt het aantal COVID-19 besmettingen heel voorzichtig af te nemen. Binnen de wijkverpleging van ZorgAccent is er momenteel echter sprake van een toename van het aantal COVID-19 besmettingen, zowel bij cliënten als bij medewerkers.

ZorgAccent doet er alles aan om verspreiding van het virus te voorkomen. Zo worden onze medewerkers direct getest op het coronavirus zodra zij klachten ervaren. Daarnaast nemen onze medewerkers voorzorgsmaatregelen wanneer zij bij cliënten werken die verdacht worden van besmetting. En bij cliënten die daadwerkelijk positief besmet blijken te zijn, gaan onze medewerkers met volledige persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) aan het werk.

ZorgAccent wil natuurlijk graag voorkomen dat medewerkers ziek worden, of dat zij ongemerkt het virus meenemen naar andere cliënten. Daarom zijn de hygiënemaatregelen erg belangrijk.

Om verspreiding onder medewerkers en cliënten zoveel mogelijk te voorkomen, hebben wij ieders medewerking nodig. Wij vragen cliënten ons te helpen. Hiernaast vind u de meest gestelde vragen met daarop ons antwoord.

Voor alle inwoners van Nederland geldt dat men te allen tijde de hygiënemaatregelen in acht moet nemen:

• Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
• Gebruik papieren zakdoekjes voor het snuiten van uw neus en gooi deze daarna weg. Was daarna goed uw handen (20 seconden met water en zeep).
• Was ook uw handen wanneer u naar buiten gaat, wanneer u weer thuiskomt, voor het eten en na de toiletgang.

ZorgAccent realiseert zich dat wij onze cliënten de maatregelen niet kunnen opleggen. Toch verzoeken wij ze dringend, voor de eigen gezondheid, voor de gezondheid van onze medewerkers, maar ook voor de gezondheid van medeburgers, zoveel mogelijk aan bovenstaande mee te werken. Alleen samen krijgen wij het coronavirus eronder!

 

Veel gestelde vragen wijkverpleging

Moet ik een mondkapje dragen als een medewerker van het wijkteam bij mij komt?

Wij verzoeken cliënten (voor zover dat mogelijk is) om een mondkapje te dragen wanneer zij worden verzorgd of verpleegd. Ongeacht of zij nu gezond, besmet of verdacht zijn. Ter bescherming van onze medewerkers en de medemens.

Het dragen van een mondkapje is verplicht in het openbaar vervoer; in openbare ruimtes is het een dringend advies.

Wat moet ik doen als ik klachten heb?

Wanneer u milde klachten heeft (verkouden, niezen, keelpijn, koorts, smaak- of reukkverlies), vragen wij u dringend contact op te nemen met de huisarts voor een test. En vervolgens dit te melden aan de medewerkers van ZorgAccent zodat zij, voordat zij bij u binnenkomen, hun maatregelen kunnen nemen.

Wat moet ik doen als ik de uitslag heb van mijn coronatest?

Wanneer u de uitslag van de coronatest heeft ontvangen via de huisarts of de GGD, meld dit dan zo snel mogelijk aan de medewerkers van ZorgAccent.

Waar kan ik terecht met vragen over het coronavirus?

Voor vragen over het coronavirus kunt u contact opnemen met de GGD Twente: Telefoon (053) 487 68 40 (tijdens kantooruren).

Voor actuele informatie en richtlijnen over het coronavirus verwijzen wij u naar de website van de Rijksoverheid; www.rijksoverheid.nl en www.rivm.nl

Uw antwoord niet kunnen vinden onder veel gestelde vragen? Klik dan op onderstaande knop en vul het contactformulier in. We mailen u dan z.s.m een reactie of nemen contact met u op!

Neem contact op

Update coronanieuws ZorgAccent

Op de nieuwspagina van de website leest u alle updates die ZorgAccent heeft gepubliceerd.

De regionale cohortafdeling

De regionale cohortafdeling is gevestigd op het terrein van Krönnenzommer in Hellendoorn. In de folder leest u alle informatie over een opname op de regionale cohortafdeling. Op de plattegrond van Krönnenzommer vindt u Eschhoek 2, waar de cohortafdeling gevestigd is. De cliëntadviseur informeert u over de bezoekregeling.

 

 

Contact

Heeft u een vraag waarop u op deze pagina het antwoord niet heeft gevonden?

 

Neem contact op

    Meer weten?

    Vraag gemakkelijk en snel informatie aan.





    Onze cliënten
    waarderen
    ons met een 9.1

    Beoordeel ons op
    Zorgkaart Nederland

    zorgkaart nederland zorgaccent
    fietser zorgaccent